Verder versnelt afhandeling schuldendossier met IT
Vanaf eind juli sluit Verder via Flow direct aan op het Schuldenknooppunt. We zijn hiermee de eerste schuldhulpverleningsorganisatie die een eigen systeem koppelt aan het knooppunt. Verder geeft hiermee een forse versnelling aan de afhandeling van schuldendossiers, Passend bij de belangrijkste wens van schuldeisers, schuldhulpverleners én mensen met financiële problemen: een snellere oplossing voor schulden.
Samen dragen we de verantwoordelijkheid om de sociale en financiële gevolgen van schulden te verminderen. Als marktleider hebben we daarom het initiatief genomen om ons eigen systeem Flow aan te sluiten op het Schuldenknooppunt. Diverse grote schuldeisers keken hier al naar uit. Dankzij deze directe koppeling wachten onze medewerkers niet langer 15 dagen op een reactie van aangeschreven schuldeisers, maar slechts 24 uur. Bovendien reageren schuldeisers nu niet meer op één dossier, maar op alle dossiers die ze in beheer hebben. Dit minimaliseert het risico op ‘vergeten’ schulden in een schuldregeling.
Sneller schuldenvrij
Doordat schuldeisers direct op dossierniveau reageren, verliezen wij bovendien minder tijd in de ‘wachtmodus’. Zo versnellen wij de doorloop van de dossiers, en verminderen we het aantal handmatige handelingen. Met als resultaat dat inwoners sneller schuldenvrij zijn, en wij de kpi’s voor opdrachtgevers excellent realiseren. Waar daarnaast eerder mails of poststukken gekoppeld en verwerkt moesten worden, gaat dit nu bovendien met kortere, eenvoudige handelingen in Flow. Zo zorgen we niet alleen voor versnelling, maar spelen we ook tijd vrij die we besteden aan het contact met de cliënt.
Met deze nieuwe stap onderstrepen we onze positie als koploper in de sector. Mogelijk gemaakt door onze investeringen in IT als backbone van de dienstverlening.