AI-gestuurde postafhandeling versnelt dienstverlening
Met een nieuwe, eigen AI-innovatie – MAIT– maken we de afhandeling van fysieke post en e-mail op ons platform Flow nog veel efficiënter. MAIT (Mail AI Tooling) zorgt ervoor dat medewerkers minder administratieve handelingen hoeven te doen. Nu de schuldenproblematiek weer toeneemt, zorgt Verder voor innovatieve oplossingen, die bijdragen aan het sneller financieel gezond maken van mensen met schulden. Naar verwachting is MAIT in het vierde kwartaal volledig geïmplementeerd.
MAIT – je spreekt het uit als het engelse mate (maatje) – combineert Optical Character Recognition (OCR) met AI. OCR is een geavanceerde technologie die informatie uit documenten haalt, zonder dat er een mens aan te pas komt. Daar hebben we AI aan toegevoegd, zodat het systeem zelflerend is, met algoritmen die extra functionaliteiten toevoegen.
Slimme verwerking in 4 fases
We implementeren MAIT in vier fases. Fase 1 is inmiddels afgerond, waardoor Flow fysieke poststukken direct kan herkennen en aan het juiste dossier kan koppelen. Na fase 2 worden betalingen en vorderingen geïdentificeerd, en de benodigde informatie direct uit de documenten gehaald. Hiermee worden de juiste velden in Flow automatisch gevuld. Fase 3 zorgt ervoor dat Flow ook nog eens de urgentie van elk poststuk herkent. Daardoor kunnen onze medewerkers direct inspelen op zaken als uithuiszettingen of energieafsluitingen. De afrondende fase 4 voegt nog een essentiële functionaliteit toe: alles wat MAIT voor fysieke post kan, wordt dan ook voor e-mail doorgevoerd.
Leidend in IT
Verder is dé kennispartner in budgetbeheer, schuldhulpverlening en bewindvoering, en kan de administratie in het sociaal domein overnemen. IT is voor ons daarbij de backbone in de dienstverlening, met het eigen platform Flow als basis. Ook bij het overnemen van de administratie in het sociaal domein. Dankzij een sterk IT-team zijn we hiervoor niet afhankelijk van een externe softwareleverancier. We bedenken, creëren en ontwikkelen en innoveren onze eigen ideeën voor Flow. MAIT is daar een goed voorbeeld van. Zo dragen we continu bij aan innovatie in onze sector, en scheppen we ruimte voor meer tijd en aandacht voor de cliënt.